Not sure what program is right for you? Click Here
CIEE

© 2011. All Rights Reserved.

Study Abroad in

Back to Program Back to Blog Home

« Spring 2015 Arabic Language Program Issue II | Main | Summer 2015 Amman Arabic Language »

05/10/2015

Spring 2015 Arabic Language Program Issue III

NewsletterBannerAmman Kennemore.FoodHospitality

Theeb 

Emily Edwards from Barnard College wrote about seeing the movie Theeb by the Jordanian director Naji Abu Nowar. The story focuses on the impacts of modernity on the Bedouin set in the year 1916 while Arab lands were under Ottoman control. Previous to the construction of the Hijaz railway, many of the Bedouin served as guides to Mecca. However with the train removing the need for their livelihood, many of the Bedouin turned to theft.

 Emily says that in general the film was beautiful. All of the scenes were shot in Jordan and exposed viewers to the beauty of the desert and the natural features of the kingdom, all of which were represented wonderfully. She recommends that you see this fantastic Jordanian film

ذيب

«ذيب» فيلم فني و ممتع جدا من مخرج أردني اسمه ناجي أبو نوار. يناقش الفيلم الاشتباك بين التقاليد و الحديث في العالم العربي خلال العصر العثماني. بطل الفيلم يُسمّى ذيب و هو أصغر أولاد الشيخ المهمّ من قبيلة بدوية. يقع الفيلم في عام ١٩١٦ في الحرب العالمية الأول و تركّز القصة على تأثير العثمانيين في الحياة البدوية. في الماضي معظم البدو عملوا كأدلة للحج إلى مكّة ولكن بعد بناء خط حديد الحجاز معظم الحاجين ما احتاجوا إلى الأدلة. فقد البدو طرقهم للحياة و حوّلوا إلى السرقة و الصراع بين القبائل. يتعلّم ذيب عن هذا الواقع من حيث رحلته الخطيرة و الطويلة في الصحراء. 

بشكل عام، تصوير الفيلم جميل جدا. كل الأماكن في الفيلم من الأردن و تعرض جمال الصحراء و الملامح الطبيعية في المملكة. بالإضافة إلى ذلك، التمثيل رائع جدا. كل الممثلين بدو حقيقيون و ليسوا ممثلين متعلّمين. أحببت «ذيب» لأنّني تعلّمت كثيرا عن تاريخ الحجاز و تأثير الحضارة العثمانية في الحياة البدوية. أنصحكم أن تشاهدوا هذا  الفيلم الأردني الممتاز

Images

 

Zumba Classes 

Erin Leichti from Calvin College wrote about the Zumba classes the AL student participated in. One of the AL students is a certified Zumba instructor. She offered classes to the students which created the opportunity for the AL students to do Zumba with students from PSUT. She discusses her love of dancing in general, its lack of rules, and it universality that needs no translation. People from any country, speaking any language can participate in dance together, and it is an activity enjoyed by all cultures. And although the students in the AL program and the students from PSUT are from different cultures, religions, and personalities, through the Zumba class they were able to come together and make art.  

صفوف الزومبا 

الطلبات AL محوظين جداً لانّ احدى مننا مدربة الزومبا ولذاك كانا عندنا الفرصة لرقص الزومبا مع بعض, الطلابات AL و الطلابات من جامعاتنا.  بعض طلابات رقصوا الزومبا في الماضي و بعضهم لا.   لكن هذا ليس كان مهم. المهم نستمتع بالوقت مع بعض وشاركنا ابتسامات, وضحكات, و بعد يوم, شعرنا بنفس الوجع في رجلنا.

 أحب الرقص لانه ليس لديه قواعد معكد المفردات كثيرة و لا يحتاج إلى الترجمة.  اي شخص من اي بلد او لغة يستطيع أن يشارك فيه مع اشخاص مختلفين عنه.  في النهاية الرقص فن, الفن الذي يستمتعون به كل الثقافقات وكل اللغات.  من مصدرين الحركات والموسيقة, نصنع جمال التزامن والتعبير عندما نرقض مع بعض.  الطلبات في AL ومن الجامعة عندنا ادينا مختلفة, وثقافات مختافة, وشخصيات مختلفة, ولكن عندما نرقص نشارك في نفس التجربة ونخلق فن في نفس الوقت. عجبتني صفوف الزومبا كثيراً واتمنى أن أعمله مرة ثانية قبل ما نسافر إلى امريكا.

Kennemore.HeritageTradition

Comments

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

Verify your Comment

Previewing your Comment

This is only a preview. Your comment has not yet been posted.

Working...
Your comment could not be posted. Error type:
Your comment has been posted. Post another comment

The letters and numbers you entered did not match the image. Please try again.

As a final step before posting your comment, enter the letters and numbers you see in the image below. This prevents automated programs from posting comments.

Having trouble reading this image? View an alternate.

Working...

Post a comment

Categories