Not sure what program is right for you? Click Here
CIEE

© 2011. All Rights Reserved.

Study Abroad in

Back to Program Back to Blog Home

1 posts from November 2014

11/25/2014

FALL 2014 Arabic Language Program ISSUE II

NewsletterBannerAmman

WP_20140523_003

Introduction and updates 

Welcome to the second issue of the Arabic Language Program newsletter! Our students are enjoying their Arabic learning and cultural exposure day by day in Amman. And we support our students’ growth and learning by arranging cultural activities and bringing guest speakers that meet their requests and interests.

 I would like to talk about some of the activities that we have arranged for the last month. I hope you will enjoy the reading.

 First, we have visited King Hussein Mosque, enjoyed the spectacular Islamic architectural design of this mosque and lived the spirituality of this religious attraction. The students got the chance to talk to an expert of the mosque who explained the history of the mosque and its importance as it is not only used for regular and Friday prayers or just religious purposes, but also it is used by the King himself for ceremonies when receiving important visitors.

Second, we had a guest speaker who talked to the students about the Baha’i faith and how Baha’is live in Jordan and integrate with the Jordanian society. Our guest speaker talked about the obstacles he faces in Jordan as a member of a religious minority and how this minority is trying to get it’s full rights like members of other Abrahamic religions in Jordan.

Third, as our students are placed in homestays with Jordanian families, and some of the families have live-in domestic workers, we found that domestic workers and their rights is a pressing topic for our students. The students wanted to know about the rights and responsibilities of the domestic workers and how they are presented in the Jordanian Law and in the International treaties that Jordan has ratified, so we introduced a distinguished guest speaker who is the head of Tamkin Human Rights Center Ms. Linda Kalash who addressed the rights and responsibilities of domestic workers and immigrant workers, their legal status, and the laws pertaining to them in the Jordanian Law and the international treaties. Afterwards,  she answered the students’ questions by the end of the session.

Now I will leave you with the students participation that is originally written in Arabic .

 

 The Rural Retreat 

In this article Eitan Sayag from Georgetown University talks about his experience in the Rural Retreat and how he consider it as the most rewarding experience he had in Jordan. 

كنت في الأردن منذ بداية شهر حزيران واستمتعت بكل يوم، ولكن أحسن أسبوع من نصف سنتي كان أسبوع الخلوة فس نهاية شهر أيلول. بدأنا الخلوة في وادي رم. دليلنا أبو يزن (في الحقيقة هو ليس فقط دليل هو استاذنا صديقنا ووالدنا ونحبه) أعطى لنا ملابس تقليدي مثلا ثوب وشماغ للشباب. أكلنا مقلوبة مع شباب بدو. بعد أن تغدينا رقسنا وغنينا اغاني بدوة. بقية اليوم كان رائية لأننا ركبنا في سيارات 4x4 وجمال. في المساء الدكتور صالح غنى وكان ممتع جداً. يوم الثاني ذهبنا إلى البتراء وفي المساء وصلنا إلى المخيم في الشوباك. كل يوم كان ممتع مع الأساتذة ناجح وصالح وبيان. كل يوم كان يوجد برنامج خاص. خلال الأسبوع زورنا مدارس وعملنا شغل تطوعي في مدرسة إبتداعية فقيرة وأستكشفنا قلعة الشوباك وذبحنا جدي للمنصف. في آخر يوم سافرنا إلى قلعة الكرك ووادي موجب وبحر الميت. هي هذا الأسبوع صبحنا مثل عائلة قريبة.

الغضنفر

WP_20141017_002

Session about ISIS

Zaynab Malik from Georgtown University talks about a session she attended about ISIS. In this session Zaynab had different points of view about some of the issues raised by the speaker. However, Zaynab participated in this session and was able to write her piece of mind in Arabic in a very impressive manner. 

بادئ ذي بدء حضرتُ محادثة عن داعش ودورها في الشرق الأوسط. قدّمت المتحدثة آراءها عن تأثير داعش وأهدافها. النقاش كان جدلياً على وجه الخصوص قالت المتحدثة: إنّ أمريكا وإسرائيل تستفيدان من الفوضى التي خلقها داعش لأنّ أمريكا وإسرائيل تريدان إعادة تنظيم الشرق الأوسط لخدمة مصالحهم الرأسمالية. على الرّغم من الحدود الجديدة والدّول المُقسمة وفقا للطوائف الدينية لتستفيد من ذلك أمريكا وإسرائيل. عندي شكّ عن هذه الفكرة الّتي تقول أنّ : إمريكا وإسرائيل تريدان إحداث فوضى في الشرق الأوسط. 

تضمّنت المحادثة وقتاً لأسئلة من الجمهور وسؤالي تناول موضوع الفتيات اللّواتي يلتحقنَ بداعش. لمّحت المتحدثة إلى استخدام داعش وسائل الإعلام الاجتماعية لتقنع الناس أنْ يلتحقوا بداعش. وزد على ذلك قالت: إنّ البنات والناس بشكل عام غير منطقيين كل الوقت. في الحقيقة فشلت المتحدثة فشلاً ذريعاً في الجواب عن سؤالي: لماذا تلتحق الفتيات بداعش. في رأيي جوابها ليس كافياً. 

و مع ذلك استمتعت بالمناقشة وأحببتُ أنْ أسمع الآراء المتضاربة. صفوة الكلام إنّ هذه الجلسة كانت تبادلاً معأفكارنا وآرائنا عن هذا الموضوع السّاخن.

WP_20140531_003

Future Plans  

Ross Wasserman from Georgetown University talks about his dreams and goals on a personal level and career level and share with us his plans in integrating his Arabic Language into his career. 

أريد أن أقدم بعض أهدافي التي اخترتها للحياتي. أولاً بالنسبة لحياتي الخاصة وأسرتي، ارغب في أسرة عندها علاقات قوية جداً. أريد أن أجد بنت جميلة ولطيفة وعندها أخلاق جيدة. واتمنى أن كل أولادي سعيدين وعندهم حرية. في مجال شغلي وسيرتي، أتمنى أن أجد وظيفة جيدة مباشرا بعد التخرج من الجامعة. من المهم أن استخدم اللغة العربية التي درست في الجامعة. بعد عملي الاول، أريد أن استخدم الفلوس من شغلي لأفتح محل أو الأعمال التجارية لاحصل على فلوس أكثر. إن شاء الله سوف احصل على فلوس كثيرة لأن هذا هدف هو كبير بالنسبة لي. بعد ذلك أريد الاسترخاء ويمكن استثمر فلوسي. 

 

روس واسرمان

 

 

 

 

Categories